Dalyvavimas projektuose

Erasmus+ projektas „EUROBORAVE“

2020-1-FR01-KA229-080606_2

2021 m. lapkričio 26–28 d. Prancūzijoje

Erasmus+ projekto „EUROBORAVE“ koordinatorių susitikimas

Lapkričio 26–28 dienomis įvyko pirmasis kontaktinis Erasmus+ projekto „EUROBORAVE“ (2020-1-FR01-KA229-080606_2) koordinatorių iš Prancūzijos, Lenkijos, Lietuvos, Bulgarijos ir Portugalijos susitikimas Paryžiuje.

Partneriai skyrė laiko susipažinimui ir pabendravimui, aptarė projekto įgyvendinimo tikslus ir uždavinius, suplanavo būsimų vizitų datas, dalijosi gerąja patirtimi įtraukiant robotiką į ugdymosi procesą, robotų programavimo subtilybes, inventoriaus poreikį sėkmingam projekto įgyvendinimui, mokytojų pasirengimą ir jau sukurtus žaidimus, kuriuos vaikai galės išbandyti artimiausiu metu.

Gerososios patirties dirbtuvėse projekto koordinatoriai iš College Volney (Craon, Prancūzija) pristatė savo patirtį mokymo(si) procese naudojant MBOT robotus bei programėlę „Makeblock“. Atstovai iš Portugalijos pademonstravo kaip naudojama „Plickers“ programėlė mokinių grįžtamojo ryšio pamatavimui ir rezultatų analizei. Be to vizito metu aplankytas vienas didžiausių ir moderniausių Europoje „Mokslo muziejus“, kuriame pristatomos mokslo naujovės ir išradimai: naujausios robotų panaudojimo galimybės, genetikos, matematikos, astronomijos, laivybos, aviacijos, tekstilės ir kiti pasiekimai.

Tarptautinės draugystės sustiprinimas vyko lankant vienus žymiausių objektų: šiuolaikinio meno centrą „Pompidou“, Luvro muziejų, Triumfo arką, Eifelio bokštą.

Artimiausias projekto dalyvių susitikimas numatytas kovo mėnesį Bulgarijos sostinėje Sofijoje. Nekantraujame susimatyti ir pristatyti nuveiktus darbus!

Projekto koordinatorės Zina Stripeikienė ir  Rūta Vainauskaitė

Erasmus+ projektas „MA(R)TH – MATH, MUSIC AND ART WILL KEEP YOU SMART!“ 

2019–2021 m. Projektas 2019-1-LT01-KA229-060636

2021 m. lapkričio 14–19 d. Turkijoje

Erasmus+ projekto MA(R)TH progimnazijos ambasadorės: direktoriaus pavaduotoja Rūta Vainauskaitė (projekto koordinatorė), bibliotekininkė Aldona Banienė, Aistė Tamulionytė (8a), Samantha Andrea Blažytė (8b), Gabija Kairytė (8a) ir Dilana Viplentaitė (8a), 2021 metų lapkričio 14–19 dienomis Stambulo mieste Turkijoje susitiko su projekto partneriais ir įgyvendino suplanuotas veiklas. 

Pirmoji diena atnešė daug naujų potyrių ir įspūdžių. Dalyvius pasitiko Haskoy mokyklos mokiniai, atlikdami tradicines dainas bei vaišindami tradiciniu desertu „Turkish delight“. Susitikimo metu partneriai pasidalijo patirtimis, kaip sekėsi atlikti projekte numatytas užduotis nuotolinio darbo metu, demonstravo atliktus darbus. Antrasis užsiėmimas vyko „Zemir Istanbul Coding Inkubator“, kuriame įsikūręs jaunųjų verslininkų ir socialinio verslo startuolių centras. Užsiėmimą vedė įstaigos vadovas ir pasakojo apie robotų veikimo funkcijas, su vaikais diskutavo, kuo skiriasi robotai nuo tradicinės buitinės technikos, supažindino su „mBot“ robotų veikimo principais, virtualios realybės ir 3D spausdinimo galimybėmis ateityje. Vaikai taip pat susipažino su jau sukurtu robotu, kuris atliko tam tikrus veiksmus ir komandas turkų kalba. Vakare dalyvių laukė bendra vakarienė bei pasivaikščiojimas Taksim skvere bei Istiklal gatve.

Antroji MA(R)TH projekto diena Stambule prasidėjo kūrybinėmis dirbtuvėlėmis mokykloje. Dalyviai, klausydamiesi klasikinės muzikos, įgavę teorinių žinių apie Pablo Piccaso kūrybą ir piešimo techniką, išlaisvino savo kūrybiškumą. Darbuose atsispindėjo kubizmo technika, matematinės figūros ir vaikų svajonės. 

Taip pat partneriai dalyvavo muzikinėse dirbtuvėlėse, kuriose, susipažinę su instrumentu kalimba, padedant pradinių klasių mokiniams, mokėsi groti ir atliko tradicinį turkų kūrinį. Užsiėmimo metu susijungė matematikos ir muzikos dermė, vaikai rado ryšį tarp dviejų skirtingų disciplinų. https://www.youtube.com/watch?v=fGwhQR2w-DA

Antrojoje dienos pusėje projekto dalyviai aplankė Stambulą, įsikūrusį kitame upės krante. Dalyviai aplankė Stambulo mokslo ir technologijų istorijos muziejų, kuriame muziejaus darbuotoja supažindino su astronomijos, matematikos, geografijos ir architektūros pasiekimais, mokiniai atliko praktinę užduotį, kurios metu dar labiau įtvirtino įgytas žinias.

Turiningą dieną vainikavo daug nuostabos ir žavesio suteikęs apsilankymas „Hagia Sophia“ ir Mėlynojoje mečetėse. 

Trečioji diena Stambule prasidėjo aktyviai. Pirmųjų dirbtuvėlių metu mokiniai mokėsi programuoti naudojant „Scratch“ programą. Antrųjų dirbtuvėlių metu kūrė muziką, natas skaitmenizuodami ir perkeldami į kompiuterį. Trečiasis užsiėmimas, pasak dalyvių, buvo įdomiausias ir labiausiai lauktas: vaikai aplankė „Koc muziejų“, kuriame apžiūrėjo gausią technikos parodą, pilną automobilių, laivų, traukinių, lėktuvų, raketų modelių. Taip pat dirbtuvėlių metu išsiaiškino Pitagoro, Galilėjaus nuveiktus darbus, moderniosios fizikos ir astronomijos, sultono Selimo, A. Einšteino, L. da Vinci nuopelnus pasaulio architektūrai. Be to dalyviai stebėjo, kaip susidaro muilo burbulai, veikia simetrijos dėsniai, visi kartu statė tiltą iš duotų medžiagų ir teorines žinias pritaikė praktiniame užsiėmime. Tuo tarpu mokytojai aplankė „Aynalikavak paviljoną“ – muziejų ir parką. Šis objektas laikomas vienu iš Osmanų imperijos simbolių ir kruopščiai saugomas ateities kartoms. 

Ketvirtoji diena Stambule buvo dar spalvingesnė. Rytinių dirbtuvėlių metu vaikai dalyvavo edukacinėse veiklose ir kūrė 3D tiltą, naudodamiesi įvairiomis medžiagomis. Tuo pačiu metu mokytojai dalyvavo mokytojų sutikime ir planavo artėsiančias mobilumo išvykas. Papietavę projekto dalyviai išvyko į „Minia Turk“ muziejų, kuriame po atviru dangumi grožėjosi Turkiją garsinančiais lankytinais objektais: tiltais, mečetėmis, bokštais, vienuolynais, akviadukais. Susižavėję šiais objektais partneriai pasiryžo dar vienam iššūkiui ir visi kartu plaukė Bosforo sąsiauriu. Pribloškiantys vaizdai, jūros bangavimas, blyksintys žibintai atskleidė tikrąjį Stambulo grožį. Kelionės metu išbandyta kelionė automobiliu, lėktuvu, autobusu, laivu, žygiuota ir pėsčiomis! Vakarą vainikavo lauktuvių paieškos ir netradicinė vakarienė „Grand Bazar“ turguje miesto širdyje.

Erasmus+ projekto MA(R)TH penktoji diena Stambule prasidėjo meditaciniu užsiėmimu, kuris vyko Haskoy mokykloje. Vaikai su jogos meistre atliko įvairius jogos pratimus, mokėsi atsipalaiduoti, nusiraminti, apmąstyti ką nuveikė išvykos metu, kokius jausmus patyrė, kaip jaučiasi paskutiniąją projekto dieną. Taip pat dalyviai buvo apdovanoti dovanėlėmis ir diplomais, kuriuos įteikė projekto Turkijoje koordinatorius Muhittin.

Tarptautinė projekto komanda džiaugiasi, jog pavyko įgyvendinti kruopščiai planuotą trečiąją mobilumo išvyką, kurios nekantriai laukė visi partneriai. 

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos fondo lėšomis.

Erasmus+ projekto MA(R)TH koordinatorė Rūta Vainauskaitė

Erasmus+ projektas „Especial Friends for Especial Students“

Ar gyvūnų terapija mokyklose atneša realią naudą?

Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos mokytojai žengė žingsnį stiprindami savo kompetencijas Erasmus+ bendrojo ugdymo mokyklų partnerysčių projekte „Ypatingi draugai – ypatingiems mokiniams“ (Especial Friends for Especial Students), kuris skirtas progimnazijos mokytojų bei partnerių organizacijų kompetencijų stiprinimui kaniterapijos srityje. Projekto partneriais tapo pradinio, bendrojo ugdymo įstaigos iš Lenkijos, Turkijos, Italijos bei Švedijos. Pirmieji projekto vykdymo metai paskatino aktyviau domėtis teigiama gyvūnų terapijos nauda mokinių savijautai, leido susipažinti su partnerių organizacijomis nuotolinių susitikimų metu, pristatyti savo patirtis, užmegzti ryšius su vietos organizacijomis, „Kaniterapijos asociacija“ ir planuoti bendrus renginius bei edukacinius užsiėmimus, analizuoti vienus svarbiausių klausimų, sprendžiamų Europos sąjungoje - visapusišką raidos sutrikimų turinčių mokinių integraciją į ugdymosi procesą tarptautiniu lygmeniu.

Pagrindinis projekto tikslas – plėsti mokytojų žinias ir kompetencijas dirbant su vaikais, turinčiais autizmo, dėmesio sutelkimo, netinkamo elgesio, protinių gebėjimų, mokymosi sunkumų, kuomet pasitelkiama gyvūnų terapija. Kaniterapijos asociacijos prezidentė, VU Psichologijos instituto direktorė Vilmantė Pakalniškienė teigia, jog „kaniterapija yra alternatyvus arba pagalbinis sveikatinimo, reabilitacijos būdas, kai norint pasiekti geresnės fizinės, emocinės sveikatos, pagerinti pažintinius bei socialinius įgūdžius, naudojamas specialiai paruoštas, egzaminus išlaikęs šuo, kuris sustiprina žmogaus motyvaciją“. Šios naujovės galimybės itin plačios, todėl jau dabar būtina žengti pirmuosius žingsnius link mokytojų pasirengimui ir žinių stiprinimui šioje srityje. Kaip teigia, amerikietis Aubrey H. Fine, gyvūnų asistuojamosios terapijos ambasadorius, psichologijos profesorius, daugelio knygų apie terapiją su gyvūnais autorius, interviu žurnale „Psichologija šiandien“ (ang. Psychologie Today): „Gyvūnų asistuojamoji terapija yra vertingas, mažiau rizikingas sveikatinimo metodas, bet tai ne stebuklinga piliulė, nuo kurios iškart pasveikstama“. Nuotolinių susitikimų metu projekto partneriai vieningai pritaria idėjai, jog „patirtinis ugdymasis pasitelkiant gyvūnų terapijos naudą yra akivaizdus. Todėl mokytojai jau nuo šių metų teoriškai mokysis integruoti gyvūnų terapijos metodus į tradicines ugdymo sistemas, taikys skirtingas veiklas bei užduotis“.

Pasisėmę tarptautinės patirties nuotolinių susitikimų metu projekto dalyviai tęstinumą vykdys ne tik akademiniu lygmeniu mobilumo išvykų metu, bet ir organizuos užsiėmimus „klasėse be sienų“ pasitelkdami gyvūnų terapiją.

Rūta Vainauskaitė

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Erasmus+ projektas „Our Nature is Our Future“

Ar spartūs žingsniai švarios ateities link?

Ar žinojote, kad ekologijos populiarėjimo priežastis – visuomenės susidomėjimas aplinkos apsaugos problemomis, suvokiant, koks glaudus ryšys sieja žmogų ir jo aplinką? Tad kodėl būtina žengti tvirtus žingsnius švaresnės aplinkos link jau dabar? Kodėl tai rūpi jaunimui visose Europos šalyse?

Pramonės pažanga, neatsakingas vartojimas, naujausių išmaniųjų technologijų taikymas XXI amžiuje tapo viena didžiausių žmoniją užklupusių katastrofų. Viso to rezultatas per ne lyg didelis gamtos užterštumas. Europos Sąjunga siekia darnumo, tvarumo, atsakingo vartojimo, kuris jau tapo nevaldomas. Įkandin viso to prisidėjo ir Covid-19 pandemija bei jos metu pasikeitęs žmonijos požiūris į tvarumą, vartojimą, poreikį.

Lietuvos mokslo ryšių biuras Briuselyje pažymi, jog pagal naujus planus visos ES rinkoje esančios plastikinės pakuotės iki 2030 m. taps perdirbamos, bus mažinamas vienkartinių plastikų naudojimas ir ribojamas tyčinis mikroplastikų naudojimas. Pirmasis Komisijos pirmininko pavaduotojas F. Timmermansas teigia, jog „jei nepakeisime plastikų gamybos ir naudojimo būdų, 2050 metais vandenynuose bus daugiau plastikų nei žuvų. Nebegalime leisti plastikams patekti į mūsų vandenį, maistą ir organizmus. Vienintelis ilgalaikis plastiko atliekų mažinimo būdas – daugiau jų perdirbti ir pakartotinai naudoti“. Šio uždavinio privalo imtis visos Europos Sąjungos piliečiai, organizacijos bei verslo atstovai.

Bendras tarptautinis Erasmus+ projektas “Mūsų gamta - mūsų ateitis“ („Our Nature is Our Future“), Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos mokinių ir mokytojų kartu su partneriais iš Italijos, Turkijos, Ispanijos bei Rumunijos skirtas 13-17 amžiaus mokiniams. Pagrindinė projekto idėja ir tikslas prisidėti prie gamtos taršos mažinimo įtraukiant Z kartos vaikus ir sutelkti jų dėmesį, jog būtent ši karta yra atsakinga už švarios, tvarios ir saugios gamtos išsaugojimą.

Pimaisiais projekto vykdymo metais visi projekto partneriai analizavo realias užterštumo ir jo prevencijos situacijas, mokėsi tvarumo atlikdami praktines veiklas, rašė straipsnius anglų kalba kaip sumažinti gamtos užterštumą, gamino maišelius iš antrinių žaliavų, prikėlė daiktus antram gyvenimui, kūrė projekto logotipus ir plakatus, pristatymus apie savo šalį ir miestą. Tikimasi, kad Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija kartu su partneriais prisidės prie sėkmingo strategijos Europa 2030 įgyvendinimo, plėtros bei gerosios patirties dalijimosi tarptautiniu lygmeniu.

Rūta Vainauskaitė

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui

 

 

Erasmus+ projektas „EUROBORAVE“

Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos mokiniai pirmaisiais „EUROBORAVE“ projekto įgyvendinimo metais (2020–2021) kartu su partneriais iš Bulgarijos, Lenkijos, Prancūzijos ir Portugalijos nuotoliniu būdu vieni kitiems pristatė savo mokyklas, miestus, kuriuose gyvena, šalis, pomėgius, pasiūlė paragauti tradicinių patiekalų, kūrė logotipus, plakatus, pristatymus apie robotus, dalinosi įspūdžiais išbandant turimus robotus.

Nuotolinių susitikimų metu projekto partneriai dalinosi patirtimis, ugdymo proceso skaitmenizacija, mokinių motyvacijos didinimu bei robotikos dalyko stiprinimu skirtingose šalyse, planavo mobilumo išvykas, kurios dėl pandemijos buvo atidėtos. Pandemija itin paveikė projekto įgyvendinimą, didžioji dalis mokinių partnerių šalyse mokėsi iš namų, nebuvo galimybės išbandyti turimą įrangą, be to mokiniai prarado motyvaciją papildomai dalyvauti projekto veiklose. Tikimasis, jog nustatytos datos padės įgyvendinti mobilumo išvykas, gyvus susitikimus su mokytojais ir edukatoriais, kurių metu mokiniai stiprins programavimo įgūdžius, patys kurs ir programuos robotus, lavins užsienio kalbos įgūdžius.

Rūta Vainauskaitė

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Erasmus+ projektas „Creative Drama and Games in ELT“

Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos mokiniai pirmaisiais „Creative Drama and Games in ELT“ projekto įgyvendinimo metais (2020–2021) kartu su partneriais iš Turkijos, Šiaurės Makedonijos, Rumunijos ir Portugalijos itin glaudžiai bendradarbiavo visus metus įgyvendindami suplanuotas veiklas. Net ir nuotolis nesutrukdė organizuoti susitikimus, kurių metu mokiniai ir projekto vadovai skirtingose šalyse entuziastingai įgyvendino užsibrėžtus tikslus, stiprino anglų kalbos žinias, atliko integruotus projektus anglų kalbos pamokų metu, kūrė prezentacijas, kuriose atsispindėjo mokyklų stipriosios pusės, žaidimų bukletą, lavino viešojo kalbėjimo įgūdžius pristatydami savo miestus, šalis, pomėgius, siūlė paragauti tradicinių patiekalų, sukūrė projekto logotipus, plakatus, kalėdinius atvirukus, video pranešimus skatinančius sportuoti, minėjo „Saugus internete“ bei „Erasmus“ dienas, kūrė bendrą istoriją anglų kalba, olimpinių žaidynių talismanus, atliko praktines užduotis taikant Kahoot, Padlet, Canva, Story Jumper programėles.

Kaip teigia E. DeGirardinas „Žodžių galia milžiniška. Sėkmingai parinktas žodis ne kartą sustabdė pakrikusią armiją, pralaimėjimą pavertė pergale ir išgelbėjo imperiją“, tad nors pandemija atliko stiprų vaidmenį projekto įgyvendinimui ir pakoregavo partnerių planus, tačiau nuolatinis stiprus bendradarbiavimas bei bendravimas su partneriais leido projektines veiklas integruoti į anglų kalbos pamokas, tokiu būdu stiprinant mokinių kalbinį pasirengimą, rašymo, skaitymo, klausymo viešojo kalbėjimo įgūdžius anglų kalba. Viliamasis, jog rudenį suplanuoti susitikimai partnerių šalyse įvyks ir leis pagaliau susitikti su partneriais iš užsienio bei sulaukti svečių progimnazijoje.

Rūta Vainauskaitė

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui

 

Erasmus+ projektas „Judėjimas: mokykla be plastiko“

 

Programos „Erasmus+“ KA3 projekto ekologijos tema „Judėjimas: mokykla be plastiko“ (Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija yra Panevėžio rajono Švietimo centro partnerė šiame projekte) metu vyksta ilgalaikiai specializuoti anglų kalbos mokymai mokytojams aplinkosaugos tema. Net trylika mūsų mokyklos mokytojų nusprendė patobulinti savo kompetencijas ir kartu su kolegomis iš įvairių Lietuvos mokyklų bei Italijos, Ispanijos, Kroatijos, Šiaurės Makedonijos, Bulgarijos, Turkijos ir Graikijos dalyvauja nuotoliniuose kursuose, kuriuos veda Dr Gordonas Kennedy. Kviečiame ir kitus kolegas jungtis prie mūsų, registruokitės http://schoolplasticfreemovement.org/english-for-the-environment/. Kuo mūsų daugiau, tuo smagiau. Projektą „Judėjimas: mokykla be plastiko“ („School Plastic Free Movement“, Nr. 621506-EPP-1-2020-1-IT-EPPKA3-IPI-SOC-IN) remia Europos Komisija.

Mokytoja Reda Maknevičienė

2021 m. kovo mėn. 26 d. įvyko programos „Erasmus+“ KA3 tarptautinio projekto ekologijos tema „Judėjimas: mokykla be plastiko“ („School Plastic Free Movement“, Nr. 621506-EPP-1-2020-1-IT-EPPKA3-IPI-SOC-IN) partnerių susitikimas, kurio metu aptartas Patariamosios tarybos veiklos organizavimas ir numatytos tolesnės projekto veiklos. Jau balandžio mėnesį mokytojus pakviesime į anglų kalbos kursus, kurių metu bus tobulinami kalbėjimo aplinkosaugos temomis įgūdžiai.

Mokytoja Reda Maknevičienė

 

2021 m. sausio 15 d. Panevėžio rajono Švietimo centras kartu su Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija pradėjo programos „Erasmus+“ KA3 projektą ekologijos tema „Judėjimas: mokykla be plastiko“. Vasario mėn. pabaigoje vykusiame virtualiame projekto dalyvių iš šešių Europos šalių (Italijos, Ispanijos, Portugalijos, Lietuvos, Makedonijos ir Turkijos) susitikime susipažinta su projektu, pristatyta sava šalis, numatytos tolimesnio bendradarbiavimo veiklos.

Mokytoja Reda Maknevičienė

 

Panevėžio rajono Švietimo centre toliau sėkmingai vykdomi nauji tarptautiniai projektai, nors pasaulį vis dar stingdo pandemija. Sausio 15 d. pradėtas programos „Erasmus+“ KA3 projektas ekologijos tema „Judėjimas: mokykla be plastiko“ (Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija yra Panevėžio rajono Švietimo centro partnerė šiame projekte) buria švietimo bendruomenę ir projekto partnerius, siekiama pozityvių pokyčių Panevėžio rajono savivaldybės bei Lietuvos švietimo politikoje. 

Projekto temos: mokymo perspektyvos kaita ir ekologinio sąmoningumo ugdymo kampanija.

Projekto tikslai: komandinio darbo metu vykdant mokslinius tyrimus, siekiant nustatyti ekologiškas medžiagas, galinčias pakeisti plastikinius daiktus, sukurti pedagoginį metodą, skatinantį 5–13 metų įvairių gebėjimų vaikų įsitraukimą.

Pastaruoju metu, regis, visas pasaulis susirūpinęs plastiko tarša. Nestebina ir projekto tikslas sukurti mokyklų judėjimą be plastiko tam, kad vaikai suvoktų savo vaidmenį saugant žemę ir taptų planetą gelbstinčiais piliečiais. Šiuo projektu prisidėsime ir prie atnaujinto ugdymo turinio įgyvendinimo (moderniai integruotai bus ugdomos mokinių pažinimo, kūrybiškumo, komunikavimo, pilietiškumo, socialinė emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencijos).

Projekto koordinatorius – Italijos įstaiga Polo Europeo della Conoscenza – IC Bosco Chiesanuova.

Panevėžio rajono švietimo centras projekte yra atsakingas už mokymo modulių parengimą mokytojams, kaip naudoti novatorišką įtraukiojo ugdymo metodą ir tapti nedidelio masto universitetinio tipo tyrimų vadovu. Tikimasi, kad projekto metu sukurtas intelektinis produktas turės teigiamos įtakos žmonių sąmoningumui ir bus skleidžiamas ne tik projekto partnerių institucijose, bet ir kituose švietimo sektoriuose.

Projektą „Judėjimas: mokykla be plastiko“ („School Plastic Free Movement“, Nr. 621506-EPP-1-2020-1-IT-EPPKA3-IPI-SOC-IN) remia Europos Komisija.

Panevėžio rajono švietimo centro informacija

Erasmus+ projektas „Kita karta: STEAM standartai“

Panevėžio rajono švietimo centras ir Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija pasirašė sutartį dėl programos „Erasmus+“ KA2 projekto „Kita karta: nauji STEAM standartai“ (Next Generation Science Standards through STEAM-NGSS, Nr. NGSS- 2020-1-TR01-KA201-094463) vykdymo. 2021 m. sausio 28 dieną įvyko pirmasis susitikimas su partneriais iš Turkijos, Bulgarijos, Lenkijos, Graikijos ir Rumunijos.

Mokytoja Reda Maknevičienė

NGSS projektas siekia skatinti STEM + menai lavinimą ankstyvojo ugdymo sistemoje įtvirtinant naują požiūrį, kuris akcentuoja socialinio-emocinio ugdymo (SEU) koncepciją, integruotą su interaktyviomis veiklomis (pvz.: drama, mokymusi per žaidimą, fiziniu ugdymu ir t. t.), skirtą tobulinti socialines, emocines ir pažinimo kompetencijas. Pagrindinis dėmesys bus skiriamas keturiems įgūdžiams: bendravimui, kritiniam mąstymui, bendradarbiavimui ir kūrybiškumui. Šių keturių gebėjimų įgijimas padės įveikti emocines ir konceptualias kliūtis mokantis gamtos mokslų ankstyvojo ugdymo koncentre, o mokiniai, mokydamiesi šio dalyko vėliau, jaus didesnį pasitikėjimą savimi. Kiti projekto tikslai: skatinti su lytimi nesusijusį požiūrį į STEM mokymąsi, didinti jaunesniojo mokyklinio amžiaus mokinių informuotumą aplinkos apsaugos klausimais.

Projektas, kaip XXI amžiaus švietimo strategija, siekia pagerinti vaikų pagrindinius įgūdžius STEM ir dailės srityje (kūrybiškumas, kritinis mąstymas, problemų sprendimas) ir mokytojų kompetencijas efektyviai integruotai mokyti gamtos mokslų ir menų dalykų atsižvelgus į realaus pasaulio kontekstą kuriant kūrybiškesnes ir bendradarbiauti skatinančias mokymosi aplinkas mokyklose.

Projektu bus siekiama skatinti mergaites dalyvauti STEM veiklose, bus sukurtas ir išbandytas elgesio kaitos įvertinimo modelis. Taip pat projekto įgyvendinimo metu bus parengtos ir išbandytos inovatyvios mergaičių įtraukimo į STEM veiklas ankstyvosiose ugdymo pakopose priemonės. 

NGSS tiesiogiai įtrauks mažiausiai 100 mokytojų visoje ES ir apie 3 000 mokinių bei mažiausiai 55 švietimo institucijų per visą pilotavimo laikotarpį. Taip pat projekte dalyvaus 18 moterų STEM + menai profesionalių, 30 socialinių partnerių, 220 dalyvių mainų programos renginiuose ir vyks sklaida 300 mokyklose partnerėse.

Specifiniai tikslai:

– Patobulinti mokytojų ir ugdytojų kompetenciją efektyviai mokyti ir skleisti STEM + menai idėjas ankstyvojo ugdymo sistemoje, ypatingą dėmesį skiriant mergaitėms, skatinti jų kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir ugdyti problemų sprendimo kompetenciją;

– Skatinti ir ugdyti mergaičių susidomėjimą STEM sritimi atsižvelgiant į lyties raidą, naudojant įtraukius mokymo metodus, išteklius, skirtus STEM + menai mokymui(si) mokyklose realaus pasaulio kontekste;

– Paremti mergaičių elgesio pokyčius skatinant lyčių stereotipų atmetimą STEM srityje ir mažinti atskirtį dėl lyties;

– Integruoti XXI amžiaus ugdymo strategijas tobulinant kūrybiškesnes mokymosi aplinkas ikimokyklinio ugdymo koncentre, pradinio ugdymo mokyklose ugdymo planuose integruojant STEM + menai mokymą kartu su lyties atžvilgiu neutralia praktika.

Projekte bus pateikta išsami STEM + menai mergaičių dalyvavimo STEM srityje motyvacijos naudingumo analizė. Bus sukurta internetinė mokytojų mokymo programa STEM + menai srityje ir jautrios lyčiai praktikos, kurios pagelbės  mokytojams ir ugdytojams integruoti gamtos mokslus ir menus.

Visi mokymai įgalins mokytojus tapti mentoriais, pateiks rekomendacijas ir mokys naudotis atvirais švietimo ištekliais (AŠI). 

Kaip pridėtinį produktą ši partnerystė sukurs „STEM + menai rinkinį mokiniams“ bei „Skaitmeninį įrankį mokytojų mokymo kursui“, kuriuos vaikai ir mokytojai naudos pamokose. Produktus sudarys naujų ir skaitmeninių metodų bei įrankių, kurie padės mokytojams mažinti moterų atskirtį dėl lyties mokantis STEM pasitelkus įtraukųjį STEM + menai mokymąsi, aprašai.  

Šiuose produktuose derės formalusis ir neformalusis švietimas bei IT veiklos, įgalinančios mokytojus ir mokinius, skatinančios jauno amžiaus mokinius, ypač mergaites, nuolatos priimti nestereotipinius sprendimus lavinimosi kelyje.

„STEM + menai mokymo rekomendacijų“, skirtų švietimo sprendimus priimantiesiems asmenims, parengimas kartu su mokytojais, pedagogais, STEM profesionalais ir socialiniais partneriais iš 6 ES šalių suteiks projektui ES lygmenį. „Politikos rekomendacijos ir poveikio analizė“ numatys gaires švietimo organizacijoms, kaip integruoti STEM ugdymą naudojantis įrodymais grįstais rezultatais įtraukiant mergaites į STEM ten, kur vis dar egzistuoja atskirtis dėl lyties.    

Projekto tikslinės grupės yra mokytojai ir priešmokyklinio ir pradinio ugdymo pakopos vaikai.

Projektą finansuoja programos „Erasmus+“ Turkijos nacionalinė agentūra.

 

Projekto partneriai:

TC MILLI EGITIM BAKANLIGI USKUDAR ILCE MILLI EGITIM MUDURLUGU (teikėjai ir koordinatoriai)

CENTAR ZA TVORCHESKO OBUCHENIE – Bulgarija

PANEVĖŽIO RAJONO ŠVIETIMO CENTRAS – Lietuva

DANMAR COMPUTERS SP ZOO – Lenkija

PANEPISTIMIO KRITIS – Graikija

UNIVERSITATEA VALAHIA TARGOVISTE – Rumunija

BAHCESEHIR OKULLARI ANONIM SIRKETI-1 – Turkija

 

Erasmus+ projektas „Tarpdisciplininės veiklos tvariam gyvenimui“

2021 m. kovo 4 d. įvyko trečiasis Erasmus+ projekto „Tarpdisciplininės veiklos tvariam gyvenimui“ susitikimas. Susitikimo metu išsirinktas projekto logotipas, suplanuotas mokytojų ir mokinių susitikimas, aptartos tolimesnės veiklos bei integruotų projektų struktūra, kurie bus pradėti įgyvendinti jau artimiausiu metu.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rūta Vainauskaitė

2020 m. lapkričio 20 d. įvyko pirmasis Erasmus+ projekto „Tarpdisciplininės veiklos tvariam gyvenimui“ nuotolinis susitikimas. Projekto koordinatoriai iš Estijos bei partneriai iš Latvijos, Portugalijos ir Lietuvos pasidalino patirtimis, mintimis, kaip organizuoti suplanuotus užsiėmimus vaikams nuotoliniu būdu pandemijos metu, susitikimų datas bei projekto eigą artėjančius dvejus metus.

Erasmus+ projektas „Ypatingi draugai ypatingiems mokiniams“

2020 m. lapkričio 19 d. įvyko antrasis nuotolinis Erasmus+ tarptautinis mokyklų partnerysčių susitikimas su projekto dalyviais iš Švedijos, Turkijos, Italijos, Lenkijos ir Lietuvos. Projektas „Ypatingi draugai ypatingiems mokiniams“ skirtas mokytojų gebėjimų ugdymui dirbti su specialių poreikių turinčiais mokiniais panaudojant gyvūnų terapiją. Oficialus atidarymas vyko tarptautinio Eurovizijos renginio principu: kiekviena šalis save pristatė video pasakojimu. Taip pat nuotolinio susitikimo metu buvo aptartos projekto veiklos, tolimesnė eiga, dalomasi patirtimi bei analizuojama asistuojamosios gyvūnų terapijos nauda mokinių gebėjimams, motyvacijai ir geresniems mokymosi rezultatams.

https://youtu.be/Y629X_yIO5s

Mokslinių eksperimentų klasė MEK

„Šaltinio“ progimnazijoje 2020 m. spalio mėnesį duris atvėrė nauja mokymosi erdvė MEK – mokslinių eksperimentų klasė. Joje yra įvairios priemonės STEAM veikloms vykdyti: mikroskopai, cheminiai preparatai, įrankiai, žiūronai, teleskopas, CO2 IR pH matuokliai, elektros grandinės rinkiniai, fizikiniai prietaisai ir daugybė kitų. Džiaugiamės galėdami mokyti ir mokytis šiuolaikiškai!!!

Laboratorija įrengta tėvelių ir darbuotojų skirtos GPM paramos bei Lyderių laiko 3 Panevėžio miesto savivaldybės projekto „Tarpinstitucinis bendradarbiavimas plėtojant STEAM srities dalykų patirtinį mokymąsi“ lėšomis. Priemonės gautos iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis finansuojamo projekto „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ (projekto kodas Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001) .

 

GNTV HD reportažas

https://fb.watch/3YSZQ_CdXP/

 

Nauji Erasmus+ projektai

Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija 2020–2022 m.m. vykdys net 3 naujus tarptautinius Erasmus+ projektus. Tarptautinis mokyklų bendradarbiavimas bus skatinamas įtraukiant mokinius projektuose „Vaidyba ir žaidimai anglų kalbos pamokose“, „Mūsų gamta – mūsų ateitis“ bei papildomas dėmesys skiriamas mokytojų tobulinimuisi projekte „Ypatingi draugai – ypatingiems mokiniams“.

Progimnazijos partneriais tapo bendrojo ugdymo bei profesinio rengimo mokyklos iš Rumunijos, Italijos, Turkijos,  Šiaurės Makedonijos, Švedijos, Portugalijos, Lenkijos. Projektų vykdymo metu mokytojai ir mokiniai dalyvaus projektinėse veiklose, susipažins su skirtingomis švietimo sistemomis, tobulins užsienio kalbų įgūdžius.

Visi trys nauji bei jau šiuo metu vykdomas projektas „Matematika, muzika, menai padės išlikti sumaniu“ lavina pagrindines mokinio kompetencijas ir moko gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus, mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas, išsakyti mintis, būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rūta Vainauskaitė

 

Projektas ,,Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001

Progimnazija dalyvauja projekte „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“, projekto kodas Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001. Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą. Projekto uždavinys – modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką. Projektui įgyvendinti skirtos Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos. Projektą inicijuoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Projektą vykdo Nacionalinė švietimo agentūra kartu su partneriais (savivaldybėmis, švietimo centrais, aukštojo mokslo įstaigomis ir pan.). Gautos priemonės sėkmingai naudojamos ugdymo procese.

***

Lietuvos Junior Achievement

2020 m. rugpjūčio 27–28 d. Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rūta Vainauskaitė dalyvavo Lietuvos Junior Achievement (LJA) tarptautinės organizacijos mokymuose. Nuo 2020 m. rugsėjo „Šaltinio“ progimnazija tapo Lietuvos Junior Achievement dalimi ir ugdymo procese integruos JA AcceleratorX programą, kuri ugdys finansinio ir ekonominio raštingumo, verslumo, pasiruošimo darbo rinkai kompetencijas.

***  

Bendrojo ugdymo tyrimų, vertinimo ir stebėsenos sistemos plėtra: mokinių pasiekimų vertinimas

Nr. 09.2.1- esfa-v-706-02-0001

Tarp Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) ir progimnazijos 2019 m. lapkričio 18 d. buvo pasirašyta bendradarbiavimo  sutartis  Nr. PR3-81 dėl 4, 6 ir 8 klasių mokinių dalyvavimo NŠA vykdomame projekte „Bendrojo ugdymo tyrimų, vertinimo ir stebėsenos sistemos plėtra: mokinių pasiekimų vertinimas” (Nr. 09.2.1- esfa-v-706-02-0001).  2019 m. gruodžio 12, 13, 16 d.  4c, 6b ir 8b klasių mokiniai išbandė  technologijų dalyko vertinimo įrankius – dalyvavo testavime, pildė klausimynus. 

2020 m. Nacionalinis kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkursas

Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos mokiniai 2020 m. sausio - vasario mėn. dalyvavo  Nacionalinės švietimo agentūros organizuotame „Nacionaliniame kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkurse“. Konkurso užduotys parengtos ir konkursas vykdytas projekto „Bendrojo ugdymo tyrimų, vertinimo ir stebėsenos sistemos plėtra: mokinių pasiekimų vertinimas“ (projekto Nr. 09.2.1-ESFA-V-706-02-0001) ištekliais.

Šio konkurso tikslas – mokinių bendrųjų kompetencijų ir bazinių žinių taikymo gebėjimų konkrečiose praktinėse situacijose vertinimas. Konkursu siekiama ugdyti labai svarbius tolesniam mokymuisi ir gyvenimui XXI a. mokinių aukštesniuosius mąstymo gebėjimus, taip pat gebėjimą kūrybiškai taikyti įgytas žinias.

Konkursas buvo organizuotas trijose amžiaus grupėse:

3–4 klasių mokiniams (2020 m. vasario 05 dieną konkurse sudalyvavo 6245 mokiniai iš 315 mokyklų);

5–7 klasių mokiniams (2020 m. vasario 03 dieną konkurse sudalyvavo 7821 mokinys iš 331 mokyklos);

8–10 klasių mokiniams (2020 m. sausio 31 dieną konkurse sudalyvavo 6619 mokinių iš 365 mokyklų).

Šioms grupėms buvo parengtos įdomios ir nuotaikingos skirtingo sudėtingumo užduotys, mokiniams artimu ir smalsumą žadinančiu kontekstu. Konkurso užduotis mokiniai atliko elektroninėje testų vykdymo sistemoje, matydami jas kompiuterio ekrane.

Didžiuojamės progimnazijos mokiniais, geriausiai atlikusiais konkurso užduotis. Jie apdovanoti Lietuvos  Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro  A.Monkevičiaus diplomais. Visų amžiaus grupių dalyvavusių mokinių rezultatai aukštesni nei šalies vidurkis.  

 

2020 m. Nacionalinio kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkurso rezultatų ataskaita (3–4 klasės)

2020 m. Nacionalinio kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkurso rezultatų ataskaita 3–4 kl.

2020 m. Nacionalinio kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkurso rezultatų ataskaita (5–7 klasės)

2020 m. Nacionalinio kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkurso rezultatų ataskaita 5–7 kl.

2020 m. Nacionalinio kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkurso rezultatų ataskaita (8–10 klasės)

2020 m. Nacionalinio kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkurso rezultatų ataskaita 8–10 kl.

***

Erasmus+ projektas „MA(R)TH – Math, Music and Art will keep you smart!“

2019–2021 m. Projektas 2019-1-LT01-KA229-060636 

Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija 2019 m. spalio 7 d. pasirašė tarptautinę bendradarbiavimo sutartį kartu su švietimo įstaigomis iš Italijos, Turkijos, Graikijos, Kroatijos ir Makedonijos. Šis tarptautinis ERASMUS+ mokyklų mainų projektas MA(R)TH skirtas mokinių ir mokytojų tarptautinių ryšių vystymui ir multikultūriškumo plėtrai, inovatyvių mokymo(si) metodų taikymui, STEAM, matematikos, muzikos ir menų mokomųjų dalykų įgūdžių stiprinimui, lyderystės kompetencijų ugdymui.

 

Italijoje

2019 m. lapkričio 4–8 dienomis progimnazijos direktorė Zina Stripeikienė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rūta Vainauskaitė dalyvavo pirmame Erasmus+ projekto „MA(R)TH - Math, Music and Art will keep you smart“ („Matematika, muzika ir menai padės išlikti sumaniu”) dalyvių susitikime, kuris vyko „I.S.I.S Axel Munthe of Anacapri”, Anakapryje, Italijoje. Lietuvos, Italijos, Kroatijos, Turkijos, Šiaurės Makedonijos ir Graikijos mokyklų atstovai aptarė vykdomo projekto veiklas, artėjančių susitikimų datas, vykdė pirmąsias projekto veiklas (projekto tinklalapio kūrimas, skaida, viešinimas, Twinspace). Projekto partneriai dalyvavo muzikos mokytojos Michelos Miccio bei matematikos mokytojo Stefano Busiello paskaitose, mokėsi naudotis Geogebra, Collage Maker programėlėmis, dalinosi gerąja patirtimi dalyvaujant tarptautiniuose projektuose, susipažino su partnerių mokyklos mokiniais bei mokytojais, aplankė žymiausias Kaprio salos vietas. 

 

Panevėžio robotikos centre

Europos Sąjungos programos „Erasmus+“ projekte dalyvaujantys progimnazijos mokiniai 2020 m. sausio 9 d. Panevėžio robotikos centre „RoboLabas“ modeliavo 3D inžinerinio projektavimo programa „SolidWorks“, skirta vaikams, stebėjo, kaip dirba 3D spausdintuvai.

 

Graikijoje

Erasmus+ projekto „MA(R)TH - Math, Music and Art will keep you smart“ dalyviai – direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rūta Vainauskaitė, pradinio ugdymo mokytoja Snaigė Varanauskienė, keturi 6–7 klasių mokiniai – 2020 metų vasario 3–7 dienomis bendravo su projekto partneriais vienoje iš mokyklų Korfu saloje Graikijoje. Tai buvo antrasis projekto dalyvių susitikimas.

***

 

Erasmus+ projektas „Effective Practices in STEAM Education“

2019 m. Projektas TBV-SRB_2019-LT-00001 

2019 m. spalio 30 – lapkričio 1 dienomis Serbijos sostinėje Belgrade vyko tarptautinis Erasmus+ partnerysčių plėtrai ir STEAM veiklų integracijai skirtas seminaras „Tarptautinis bendradarbiavimas: efektyvios patirtys STEAM veiklose“. Seminare dalyvavo Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rūta Vainauskaitė, Meškuičių gimnazijos anglų kalbos mokytoja Jurga Bučnienė, Prienų Revuonos pagrindinės mokyklos anglų kalbos mokytoja Rita Markovskaja bei Nacionalinės agentūros atstovė Ieva Budrienė bei kitų šalių atstovai. Seminaro metu vyko susipažinimas su Erasmus+ partnerysčių vykdytojais, gerosios patirties pasidalijimas, kontaktų paieška, švietimo kaitos ir perspektyvų analizė darbo grupėse, naujų metodų taikymas. Daugiausia dėmesio skirta mokykloms, kuriose jau vystoma ir išvystyta STEAM veikla, analizuotas įgyvendintų projektų tęstinumas, plėtra tarptautiniu lygmeniu. Daugiausia dėmesio sulaukė jau net 10 metų vystomas projektas Serbijoje. Fizikos mokytoja Tatjana išsamiai pasakojo ir demonstravo STEAM projekto idėjos – STEAM parko įgyvendinimą, mokinių, tėvų, bendruomenės įtraukimą. STEAM parko veikloje mokiniai ugdo ne tik gamtamokslinio ugdymo įgūdžius, tačiau taip pat organizuoja ir veda ekskursijas kitų mokyklų mokiniams, pasakoja sumanymo įgyvendinimo eigą.

Seminaro dalyviai turėjo galimybę užmegzti ryšius su Serbijos, Švedijos, Lietuvos, Belgijos, Olandijos, Nyderlandų mokyklų atstovais, pasikalbėti su Nacionalinių agentūrų specialistais bei rasti partnerius ir užmegzti ryšius tarptautinių projektų įgyvendinimui, vystymui ir tolimesniam bendradarbiavimui ne tik STEAM srityje.

***

Erasmus+ projektas „Learning to be“ (Mokymasis būti)

2017–2020 m. Projektas 582955-EPP-1-2016-2-LT-EPPKA3-PI-POLICY

Projekte dalyvavo visi progimnazijos mokytojai ir aptarnaujantis personalas.

***

 

Projektas ,,Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Mūsų progimnazija dalyvauja projekte „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“, projekto kodas Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001. Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą. Projekto uždavinys – modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką. Projektui įgyvendinti skirtos Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos. Projektą inicijuoja ŠMM. Projektą vykdo ŠAC kartu su partneriais (savivaldybėmis, švietimo centrais, aukštojo mokslo įstaigomis ir pan.). Projekto trukmė: 28 mėn. (2017 m. kovo 22 d. – 2019 m. liepos 22 d.).

Progimnazija bus aprūpinta gamtos ir technologinių mokslų (GTM) mokymo priemonių bei įrangos komplektais. Bus parengtos gamtos ir technologinių mokslų mokymui įsigytų mokymo priemonių ir įrangos panaudojimo ugdymo procese metodikos. Projekto įgyvendinimas prisidės prie gamtos ir technologinių mokslų populiarinimo, šių dalykų ugdymo kokybės, didins mokyklos veiklos efektyvumą.

Progimnazija jau dalyvavo 1–4 klasių priemonių pirkime (1 pirkimas), 5–8 klasių priemonių pirkime (2 pirkimas) ir 5–8 klasių papildomų priemonių pirkime (3 pirkimas).

Gautos priemonės sėkmingai naudojamos ugdymo procese.

Informaciją apie projektą galima rasti ŠAC svetainėje: 

http://www.sac.smm.lt/projektai-ir-programos/projektai/vykdomi-projektai/es-projektai/

 

***

Draugaukime sportuodami 5

2019 metų birželio 17–21 dienomis progimnazijos 1–4 klasių mokiniams kūno kultūros mokytojos Daiva Dambrauskienė, Aušrinė Kuncevičienė bei socialinė pedagogė Vaida Kuodytė organizavo vaikų dienos stovyklą „Draugaukime sportuodami 5“, kurią finansavo Panevėžio miesto savivaldybė. Pirmadienį stovykla buvo atidaryta, mokiniai priešais mokyklą ant pievutės žaidė žaidimą „Slaptas bunkeris“, o antradienį stadione stovyklautojai rengė figūrinio važiavimo dviračiais, paspirtukais, riedučiais, riedlentėmis varžybas, klausėsi sveikatos priežiūros specialistės paskaitų „Vasaros linksmybės, saugus elgesys gamtoje, vandenyje“, „Saugus aš – laiminga mano šeima“. Trečią dieną stovyklą lankantys vaikai vyko į Panevėžio kūno kultūros ir sporto centro baseiną ir dalyvavo dziudo užsiėmime „Aukštaitijos“ sporto rūmuose. Ketvirtadienį progimnazijos stadione stovyklautojai susitiko su futbolo treneriu, šauniai pasportavo. Paskutinę stovyklos dieną dalyviai lankėsi kino centre „Garsas“.

***

Kompiuteriukų ralis

2019 m. Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos informacinių technologijų mokytoja Audronė Sruogienė ir anglų kalbos mokytojas Andrius Rusakevičius atrinkti tapti kompiuteriukų paramos fondo organizuojamo „Kompiuteriukų ralio“ projekto dalyviais. Projekte dalyvauja 20 mokyklų iš visos Lietuvos. Mokyklai įteiktas kompiuteriukų klasės įrangos komplektas. Komplektą sudaro 16-ai darbo vietų skirti BBC Micro:bit kompiuteriukai ir jiems reikalingi elektronikos priedų rinkiniai.

***

Informatika pradiniame ugdyme

2018–2019 mokslo metais progimnazija dalyvavo projekte „Informatika pradiniame ugdyme“. Projektą inicijavo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija kartu su Ugdymo plėtotės centru. Šio projekto tikslas buvo sukurti pradinio ugdymo informatikos turinį.

Komanda:

Audronė Sruogienė

Vida Baronienė

Žiedė Ketvirtienė

Meilutė Greičiuvienė

Aušra Klevečkienė

 

Plačiau apie projektą rasite

https://www.upc.smm.lt/projektai/infoprad/naujienos/100mokyklu2.php

https://informatika.ugdome.lt/lt/apie-projekta/

***

Šiaurės šalių literatūros savaitė

2018 m. lapkričio 12–18 dienomis progimnazija jau 16 kartą dalyvavo tarptautiniame projekte „Šiaurės šalių literatūros savaitė“. Projekto metu sutartu laiku tūkstančiuose Šiaurės ir Baltijos šalių bibliotekų, mokyklų, ikimokyklinio ugdymo įstaigų vykta Šiaurės šalių literatūros skaitymai. Projektą rengia Asociacijų Norden Sąjunga, remia Šiaurės ministrų taryba. 2018 metų savaitės tema – „Herojai Šiaurės šalyse“.

***

Draugaukime sportuodami 3

2017 metų birželio 12–16 dienomis treti metai iš eilės buvo vykdomas vaikų socializacijos projektas „Draugaukime sportuodami 3“, kurį finansavo Panevėžio miesto savivaldybė. Šio projekto organizatorės – socialinė pedagogė Vaida Kuodytė, kūno kultūros mokytojos Daiva Dambrauskienė ir Aušrinė Kuncevičienė. Projekto tikslas – organizuoti vaikų užimtumą vasaros atostogų metu, gerai praleisti laiką, atskleisti vaiko gebėjimus sportuojant, gerinti bendravimo įgūdžius, susirasti naujų draugų. 1–4 klasių vaikams, mėgstantiems aktyvų ir turiningą poilsį, buvo organizuota sportinė stovykla. 


***

Sveikatos ABC-2

2016 m. buvo vykdomas visuomenės sveikatos projektas „Sveikatos ABC-2“, finansuojamas Panevėžio miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis. Projekto įgyvendinimui skirta 200 eurų.

Tikslai: Bendromis mokytojų, sveikatos pagalbos specialistų, šeimos ir visuomenės pastangomis stiprinti sveikatą, gilinti šios srities žinias bei įgūdžius formuojant teigiamą požiūrį į sveiką gyvenseną, plėtojant fizines ir dvasines galias, vykdant sveikatą žalojančios elgsenos prevenciją.

Uždaviniai:

  1. Sėkmingai ugdyti sveikos gyvensenos nuostatas ir gebėjimus.
  2. Tenkinti poreikį aktyviai judėti.
  3. Ugdyti tinkamo maitinimosi įgūdžius turtinant žinias apie sveikos mitybos poveikį sveikatai.
  4. Ugdyti higienos įgūdžius.
  5. Teikti žinių apie sveikatą žalojančią ir rizikingą elgseną.

Vykdomos veiklos:

Pasaulinės sveikatos dienos minėjimas, akcijos „Diena be saldumynų“, „Kur švara – ten sveikata“ ir kt., viktorinos, paskaitos mokiniams apie sveiką gyvenseną. Planuojama konferencija miesto ir rajono mokiniams „Sveikatos ABC“.

Projekte dalyvavo 2–3 klasių mokiniai. Projekto organizatorės ir vykdytojos – pradinių klasių mokytojos metodininkės Vida Baronienė, Snaigė Varanauskienė.


***

Vaikų socializacijos projektas „Atmerk akis“.

Projektas buvo finansuojamas Panevėžio savivaldybės administracijos (384 eur.), vyko nuo 2016-05-01 iki 2016-12-31.

Pagrindinis projekto rengėjų dėmesys – atskleisti moksleivių kūrybines galias, sudaryti sąlygas išreikšti save, atsiskleisti brandžiai asmenybei, turiningai leisti laisvalaikį.

Veiklos kryptys:

  • Kultūrinė-pažintinė (moksleiviai plačiau susipažins su įvairiomis institucijomis, jų veikla, kartu dalyvaus įvairiuose renginiuose);
  • Sveika gyvensena (organizuosime renginius, apimančius moksleivių fizinės, psichinės ir socialinės sveikatos ugdymą, priežiūrą bei išsaugojimą);
  • Sportinė (organizuosime įvairių sporto šakų renginius, sveikatingumo savaites, išvykas į sporto varžybas, susitikimus su žymiausiais Panevėžio sportininkais);
  • Smurto prevencija (vesime diskusijas, paskaitas prevencinėmis temomis, dalinsimės patirtimi, organizuosime įvairius renginius).
  • Šioje programoje bus kreipiamas dėmesys į teorinių žinių gilinimą, mokinių įtraukimą į sportinę veiklą, akiračio plėtimą bei pažintinės veiklos aktyvinimą, moralinės, psichologinės pagalbos teikimą.
  • Bus stiprinamas ryšys su policijos darbuotojais.

Projekto vykdytojai: socialinė pedagogė Vaida Kuodytė, kūno kultūros mokytojos Daiva Dambrauskienė, Aušrinė Kuncevičienė, pradinių klasių mokytojos Vida Baronienė, Snaigė Varanauskienė.


***

Vaikų socializacijos projektas „Draugaukime sportuodami 2“.

Projektas finansuojamas Panevėžio savivaldybės (390 eur.), vyko 2016-06-06 – 2016-06-10.

Programos tikslai ir uždaviniai:

  • Populiarinti sportinį judėjimą tarp mokinių;
  • Išsiaiškinti stipriausius mokinius;
  • Turiningai leisti laisvalaikį;
  • Puoselėti mokinių bendravimo, bendradarbiavimo įgūdžius, ugdyti savigarbą, pagarbą kitam asmeniui;
  • Suteikti žinių apie sportą, asmens higieną, saugų elgesį, savarankiško mankštinimosi nuostatas.

Įgyvendinant šiuos tikslus, buvo organizuota įdomi sportinė veikla, siekta mokinių sąmoningumo, aktyvaus dalyvavimo ir teigiamų emocijų. Per sportines varžybas formuota teigiama mokinių nuostata į sportą, ji tapo ne tik fizinių savybių lavinimo, bet ir psichologinės rekreacijos dalyku. Taip pat manome, kad užimdami vaikus prisidėjome prie socialinių problemų sprendimo.

Veiklos: organizuota 1–4 klasių mokinių vasaros stovykla. Stovykloje mokiniai sportavo, žaidė judriuosius žaidimus, dalyvavo futbolo varžybose, figūrinio važiavimo dviračiais ir riedučiais varžybose, įveikė kareiviškų kliūčių ruožą, vyko į kino filmą, iškylavo ir kt.

Projekto vykdytojai: socialinė pedagogė Vaida Kuodytė, kūno kultūros mokytojos Daiva Dambrauskienė, Aušrinė Kuncevičienė.


***

Neigiamų socialinių veiksnių prevencijos projektas „Pasirinkimo kryžkelė“.

Projektą finansavo Panevėžio miesto savivaldybės administracija (200 eurų), vyko nuo 2016-05-01 iki 2016-12-31.

Tikslas – mažinti mokinių psichoaktyvių medžiagų, alkoholio, tabako vartojimo riziką ir skatinti apsauginių veiksnių formavimąsi.

Uždaviniai:

  • Siekti, kad mokiniai suprastų neigiamą alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo poveikį žmogaus sveikatai ir visuomenei;
  • Skatinti sveiko, turiningo gyvenimo nuostatų ir įgūdžių ugdymąsi;
  • Ugdyti gebėjimus, skatinančius atsisakyti alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, prireikus kreiptis pagalbos ir konstruktyviai spręsti problemas;
  • Ugdyti kritinį mąstymą, atsakomybę už savo veiksmus ir elgesį;
  • Suteikti informacijos apie prevencinės, medicininės, psichologinės, socialinės, teisinės pagalbos galimybes ir institucijas, skatinti ugdytinių gebėjimą kreiptis pagalbos.

Projekto vykdytojai: socialinė pedagogė Vaida Kuodytė, kūno kultūros mokytojos Daiva Dambrauskienė, Aušrinė Kuncevičienė.


***

Kuriame pasakas

2016 m. vasario 8 – gegužės 22 d. vykdytas Lietuvos „Šaltinio“ vardo mokyklų 2–3 klasių mokinių nuotolinis projektas „Kuriame pasakas“. Projekte dalyvavo Panevėžio „Šaltinio“, Tauragės „Šaltinio“, Raseinių Šaltinio progimnazijų ir Alytaus Šaltinių pagrindinės mokyklos mokiniai.

Projekto dalyviai bendraudami nuotoliniu būdu sukūrė 4 pasakas: vienos mokyklos mokiniai pradėjo, siuntė draugams kitoje mokykloje, kurie sukūrė tęsinį ir siuntė trečios mokyklos mokiniams, šie siuntė ketvirtai mokyklai. Sukurtos pasakos: „Peliukas ir jo dantukas“, „Beždžionėlės kelionė“, „Miško pasaka“, „Zulės bičiuliai“.

Projekto tikslas – ugdyti mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, gebėjimą bendrauti kalba.

Uždaviniai:

  1. Skatinti mokinių iniciatyvumą ir kūrybingumą;
  2. Mokyti mokinius kurti tekstą;
  3. Ugdyti mokinių bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas.

Projektą organizavo ir vykdė Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijoje specialioji pedagogė Džiuginta Kropienė ir logopedė Dalia Gudienė.


***

Mažųjų darbštuoliukų dirbtuvėlė

2015 m. gruodžio – 2016 m. gegužės mėn. vyko projektas „Mažųjų darbštuoliukų dirbtuvėlė“, kurio metu organizuoti praktiniai užsiėmimai 3–6 metų Kniaudiškių mikrorajono vaikams. Projektas nuo 2016 m. yra progimnazijos veiklos plano priemonės ,,Socialiniai partneriai“ dalis.

Projekto uždavinys – organizuoti veiklas mikrorajono 3–6 metų vaikams. Juo buvo siekiama bendro mokyklos tikslo – sustiprinti asmenine atsakomybe, pagarba, pasitikėjimu ir partneryste paremtos mokyklos kultūros plėtrą.

Organizuotos ir vykdytos veiklos: mažiesiems lopšelio-darželio „Vyturėlis“ ugdytiniams buvo organizuota Pilietiškumo diena (2016-02-11) Vaikų literatūros skyriuje „Žalioji pelėda“; Kniaudiškių mikrorajono mažiesiems organizuoti renginiai „Zuikių mokyklėlė“ (2016-03-16) ir Šeimos popietė (2016-05-19).

 

Atnaujinta: 2021-12-02